FAQ (ang. Frequently Asked Questions) najogólniej opisując to zbiór "najczęściej zadawanych pytań" i odpowiedzi na nie, tworzone w celu uniknięcia ciągłego odpowiadania na stale powtarzające się i banalne pytania. W Internecie FAQ początkowo stosowany był dla wygody administratorów serwerów - ułatwiał standaryzację wielu rozwiązań technicznych, z czasem stał się się także wygodnym narzędziem stosowanym przez administratorów dynamicznych portali jako dokumentacja dla użytkowników. W przypadku pojedynczych portali internetowych FAQ ułatwia pracę administratorom serwisu, poprzez wyznaczenie specjalnej podstrony na której użytkownik może szybko znaleźć potrzebne mu informacje, np. w przypadku grup newsowych, stron bankowych, sklepów internetowych, portali społecznościowych, web 2.0 itp.

Strona zawierająca FAQ lub inaczej "Pytania i odpowiedzi", "Pomoc", składa się zazwyczaj z:

  • listy pytań i krótkich odpowiedzi
  • prostego formularza kontaktowego, dzięki któremu użytkownik może ze strony przesłać pytanie, jeśli wcześniej nie znalazł szukanej odpowiedzi

Portale internetowe, których budowa oparta jest o system zarządzania treścią Geopard CMS, posiadają pełną funkcjonalność aby w dowolnym momencie funkcjonowania serwisu taką podstronę usunąć czy dodać samodzielnie. W celu stworzenia strony "Pytania i odpowiedzi" administrator portalu powinien dodać odpowiednią nową pozycję w menu strony jako blog (listę artykułów) lub pojedynczy artykuł, a następnie w utworzonej sekcji artykułów dodać treść pytań i odpowiedzi przy pomocy prostego edytora tekstu. Na samym końcu, zgodnie z przyjętą charakterystyką FAQ’a, zalecane jest również dodanie prostego formularza kontaktowego, aby to uczynić administrator w trakcie edycji odpowiedniego artykułu powinien włączyć dodatkową opcję "Dołącz formularz kontaktowy". W ten sposób FAQ jest gotowy.

Zarządzanie systemem FAQ pozwala na systematyczne wprowadzanie kolejnych pytań wraz z odpowiedziami oraz linkami do stron serwisu, gdzie dany temat traktowany jest bardziej szczegółowo. Moduł ten jest bardzo funkcjonalny, gdyż zaoszczędza czas pracownikom odpowiedzialnym za odpowiadanie na pytania zainteresowanych osób.

Najważniejsze korzyści zastosowanego rozwiązania:

  • minimalizacja kosztów rozbudowy serwisu o nowy dział jakim jest FAQ, ponieważ administrator portalu jest w stanie dodać go samemu i wprowadzić odpowiednie informacje graficzno-tekstowe w dowolnym momencie
  • szybkość i łatwość zarządzania strukturą działu FAQ oraz zarządzanie informacją
  • prostota wprowadzania informacji oraz dodanie formularza kontaktowego
  • spójność graficzna
  • oszczędność czasu pracy osób administrujących portal, poprzez ograniczenie konieczności kontaktu zainteresowanych osób, a im umożliwienie interakcji oraz szybkie dotarcie do potrzebnych informacji